måndag 14 maj 2012

Anledning att fira

Fenomenet med "limited edition" på förbrukningsvaror har jag aldrig riktigt fattat - favoriten var när Lambi lanserade limited edition på skithuspapper, vem har sån statusångest att man vill torka sig med exklusivt papper? - och Marabous diverse begränsade chokladsorter har lämnat övrigt att önska. Jag har visserligen provat flera av sorterna, men det är för att jag är chokladtokig. En enda chokladkaka har fått mig att köpa den om och om igen, och det var den som kallades Sommar för ett par år sedan. I chokladen var det bitar av frystorkade jordgubbar, helt fantastiskt god!

Tydligen var inte jag den ende som uppskattade den chokladen, för nu har den återkommit i det ordinarie sortimentet - fast nu med namnet Jordgubb. Camilla sa redan förra veckan att hon sett den i affärerna, men inte förrän idag dök den upp på min Konsum. Egentligen har jag godisförbud (nåja...) för tillfället, dock kunde jag inte hålla mig från att köpa en kaka. Den är lika god fortfarande, jag fullkomligt smälter för den perfekta blandningen av choklad och jordgubb. Perfektion!

Inga kommentarer: