fredag 4 maj 2012

Hello, Dolly... eller Hasse

Okej, det här är nu riktigt pinsamt för mig att erkänna. Som de som känner mig vet så anser jag att Hello Dolly är en av världens bästa musikaler och dito filmer. Jag går allt som oftast och nynnar på någon av melodierna ur den - är det inte titelmelodin så är det den med det rakt motsatta budskapet - So long, dearie.



Några andra favoriter är Hasse och Tage. Samma sak där, allt som oftast går jag och trallar på någon av deras låtar. Varje gång det vankas kaffe så brukar Hasses Efter kaffet ramla in i huvudet på mig. Så har det varit sedan jag första gången lyssnade på deras samlade verk för typ trettio år sen - vi hade de samlade revyerna på lp där hemma. Inte förrän idag insåg jag att Efter kaffet och So long, dearie är samma melodi.

Inga kommentarer: