torsdag 26 april 2012

Amputation icke nödvändig

För ett par månader sedan mitt under uppvärmningen på Friskis knäckte det till i knäet på mig. Inte lät jag det hindra mig, så jag körde klart hela passet. Min inställning till läkarvård är att om inte kroppsdelarna ramlar av så är det nog ingen fara. Men när ett par månader gått och det värkande knäet inte blivit bättre började det bli dags att söka läkarvård trots allt. Det skulle ju kunna vara skelettcancer eller sönderslitna knän eller böldpest eller nån annan lika logisk sjukdom.

Idag var jag hos husläkaren och kollade knäet, och jag kan nu lugna alla. Det är ett skadat eldband som måste få tid och vila för att läka. Dessutom kommer jag att bli pillerknaprare under den närmsta månaden. Sen får vi se om det har bättrat sig.

Inga kommentarer: