torsdag 10 mars 2011

Kung för en dag - första dagen

Idag sjösatte vi vår nya barnvisning - Kung för en dag. Det är en dramatiserad lågstadievisning, där barnen får lära sig lite om hovliv under Gustav III:s dagar. Extra pirrigt var det för mig, inte bara för att det var jag som skulle köra visningen först av alla, dessutom är det ju jag som har satt ihop alltihop. Tänk om det skulle bli ett totalt fiasko.

Igår kunde jag inte somna, jag låg vaken fram till åtminstone halv två. Klockan sex ringde så klockan och det var bara att kravla sig upp. Tursamt nog hade jag förberett allting redan igår, så det var bara för mig att ställa fram rekvisitan och dra på mig visningskläderna.

Barnen var helt med på noterna. Åtminstone en blivande komiker i gruppen - han spelade hovjunkaren som skar upp steken och stal hela scenen, men övriga barn deltog också med liv och lust. Det var kul att se. Det känns som att det här kan bli bra. Det är vissa småsaker som ska ändras bara. De av mina kollegor som var med sa också efteråt att det ser bra ut.

Direkt efter att jag haft min sista visning gick jag hem och somnade i soffan, och vaknade för nån timme sen. Spänningen jag känt ett par dagar har tydligen släppt!

Inga kommentarer: