torsdag 28 oktober 2010

Tecken från Gud?

På lördag blir det divertissemang och som vanligt går jag och funderar på vad jag ska bjuda på. Idag stod jag och pratade med Christina och jag berättade att jag ännu inte har bestämt vad jag ska bjuda på för soppa och då säger hon "kan du inte bjuda på minestrone?". Lite förvånat fick jag då erkänna att det är vad jag har funderat på. Sedan sa jag att jag ska komma på nån bra efterrätt också. "Åh, en pavlova vore gott", säger hon då. Återigen fick jag erkänna att jag har funderat på just en sådan.

Är min bjudsmak så konventionell eller är det ett tecken från Gud? Eller kan det vara så att Christina är en häxa som försöker påverka mina tankar?!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Byxlöst var regenten kanske, men inte rådlös. Att regera över tre riken...

Primula sa...

Svaret hamnade lite fel tror. Ratte käre messerschmidt

Unknown sa...

Det stavas Messerschmitt