fredag 29 oktober 2010

Juldrycker skola komma

En del av mina vänner väntar med iver på årets glögg och diskuterar vilken smak de hoppas att den kommer att få. Själv väntar jag med iver på julmusten!

Jag har varit lite taliban på den punkten, ingen julmust innan 1 december. Sedan blev det 1 december eller 1 advent, beroende på vad som kommer först. Nu har jag blivit lite slappare och kan tänka mig att börja dricka julmust lite tidigare.

När jag var och handlade igår såg jag att Daglivs har börjat sälja Nygårds ekfatslagrade julmust. Jag missade den musten förra året när den lanserades. Men det låter onekligen intressant (dessutom levereras den i glasflaska, ett måste!). Jag stod och höll i ett fyrpack och funderade på om jag skulle köpa en, men nej! Ingen julmust innan min födelsedag. Man måste faktiskt dra gränsen nånstans. Hur skulle världen annars se ut, om man gick och köpte julmust för tidigt?! Så den får nog faktiskt vänta ett par veckor i alla fall.

1 kommentar:

Addicted to Julmust sa...

1:a advent är en vettig men ohyggligt svår gräns att hålla. :/