tisdag 12 oktober 2010

Kupp med lågt chockvärde

Alex Schulman är en fjant som inte precis har gjort sig känd för sina djupa uttalanden. Är det då någon som tror att han ska tala om Sveriges säkerhet när trean (en kanal som inte är känd för sina djupa program) har en timme med titeln Alex Schulmans tal till nationen? Personligen trodde jag att det skulle vara nån sorts komediprogram, och brydde mig inte ens om att byta till trean. Förvåningen kan inte ha varit stor när det så visade sig att det inte alls var ett tal till nationen, utan det första avsnittet av Paradise Hotel som visades, ett program som nyss nämnde Schulman visade. Inget av det här bryr jag mig ett smack om.

Men när Aftonbladet sedan försöker göra en stor grej av att Schulman gjorde en kupp "på bästa sändningstid"... "[N]är programmet startade tog det bara några sekunder innan det gick upp för tittarna att det hela var ett publicitetstrick". Och man intervjuar TV3:s presschef om "hur tror du att tittarna reagerade". Då blir jag bara trött.

Inga kommentarer: