onsdag 18 augusti 2010

Apotek, apotek, apotek

Det jag tycker är det absolut tristaste med utförsäljningen av apoteken är att de gamla vackra namnen har försvunnit. Mitt närmsta apotek har hittills varit Apoteket Påfågeln. Nu är det Apotek Medstop, till skillnad från alla andra apotek i den kedjan som också heter Apotek Medstop.

Det enda namnet som jag gillar är Kronans droghandel, eftersom det har en historisk anknytning. Men eftersom alla apotek i den kedjan har samma namn så förtar det lite av effekten.

Annat var det på min förfaders, Per Månsson Rosin, tid. Han utbildade sig till apotekare på Apoteket Ugglan. Det är så det ska vara!

1 kommentar:

Primula sa...

som disrktssköterska kan jag bara förbanna privatisringen, just nu. Är apoteken uppköpta av finansieringsföretagen?? Förutom konsum. Undras. Krångligt är det iallafall.