söndag 9 september 2012

På nattygsbordet

Läsningen går i vågor just nu, om man så säger. Jag har inte läst så många böcker i år - det har varit filmer som har gällt på kvällen innan jag släckt lampan. Nu har jag däremot börjat komma igång igen, och häromsistens plockade jag ju fram mina Tre deckare-böcker ur gömmorna. Håller på att läsa dem för fullt. Därunder ligger andra böcker och väntar på mig. Fast i ärlighetens namn har jag ju redan läst klart Cirkeln, den ligger bara kvar och väntar på att ställas in i bokhyllan igen.


Det är riktigt roligt att läsa Tre deckare. De är småputtriga och oförargliga, och riktigt mysiga. Extra roligt är det när minnena vaknar till liv och jag kommer på vad som kommer att hända härnäst. Tre deckare har verkligen haft stor inverkan på min läslust från tidig ålder. Jag minns när jag var hemma hos Rolf och bläddrade i hans bokhylla för att bestämma vilken av de spännande böckerna jag skulle låna härnäst.

Inga kommentarer: