torsdag 20 september 2012

Åter till Friskis

För första gången sedan i april var jag tillbaka på Friskis idag. Jag hade hoppats på att kunna gå på något baspass, men det gick inga vid någon tid som passade mig. Istället gick jag in på gymmet och gjorde de där benövningarna som sjukgymnasten har tilldelat mig.

Att jag hade saknat Friskis så här mycket trodde jag faktiskt inte. Att jag har haft abstinens har jag vetat om, men lyckokänslan när jag var där var obeskrivlig. Redan under uppvärmningen, när jag satt på motionscykeln och bara såg mig omkring kände jag som att jag kommit hem igen. Sen att jag fortfarande tycker att styrketräning är en pina är en annan sak - det var vansinnigt skönt att träna igen. Nu ska jag banne mig komma igång igen, både med jympan och dessutom träna mer i gymmet. De där kilona som jag gått upp i år ska bort, så är det bara!

Inga kommentarer: