måndag 17 september 2012

Jag tar ner skylten!

Som Tomas Ledin sa - sommaren är kort! Igår var sista dagen på sommarsäsongen. Vart tog den här sommaren vägen? Och nu menar jag inte rent meteorologiskt, utan tidsmässigt. Det var ju bara häromdagen som vi hade utbildning för sommarpersonalen!

Sista helgen för sommaren fick jag äran att tillbringa i Riddarholmskyrkan tillsammans med Pia. Det gjorde jag så gärna, och det kändes lite högtidligt när jag var tvungen att byta ut skylten med öppettider med den betydligt tristare "Stängt". Nåja, det är ju inte helt slut - redan i morgon ska jag dit för att ta hand om en skolklass som vill se kyrkan.

Pia och jag var väl inte helt överens om klimatet i kyrkan. Jag gick runt i bara skjortärmarna och tyckte att det var ganska behaglig temperatur där inne - Pia hade på sig vinterrocken OCH värmeelementet i biljettkassan.

För att göra avslutningen lite bättre fick jag dessutom ta några av visningarna, först en bokad som jag var inplanerad att ta, och sedan erbjöd sig de ordinarie museilärarna att låta mig ta någon av deras. Jag var inte svårövertalad.

 Under de få minuter som kyrkan var tom passade jag på att ta lite bilder för att ha något att minnas fram till nästa sommar. Håll till godo!


Inga kommentarer: