torsdag 5 maj 2011

Det är mycket nu!

Hu, vilken intensiv vecka det här är! Vi har börjat utbildningen av sommarens nya guider, så det är en hel del att göra. I tisdags var det utbildning på Haga och Rosendal. Där var jag inte med och visade. Rosendal kan jag ju, men Haga är ett nytt kapitel för mig. Där ska jag börja visa i sommar så det var jag som satt och lärde mig nytt. Igår och idag hade jag desto mer att göra, då utbildade (bland andra) jag guiderna på slottet. Förutom det hade jag idag på morgonen skolvisningen Kung för en dag. Till råga på allt ligger bildmaterialet i ett bord som enligt ryktet har ställts in på kungens kontor, så jag kom inte åt det utan fick väldigt snabbt skriva ut nya bilder att använda.

I morgon kommer jag att köra vår gymnasievisning Maktens verktyg för första gången (förmodar jag, jag är den ende som är utbildad på den som finns på schemat i morgon), så den måste jag också repetera in så den sitter ordentligt. Lördag och söndag jobbar jag på Nordiska museet. På söndag inleder jag dagen med ett bokat barnkalas där ute och som avslutning så ska jag på lördag förmiddag provsjunga för Jesus Christ superstar. Är det underligt att jag går på knäna just nu?!

Inga kommentarer: