tisdag 28 september 2010

Nyupptäckt grav

Aldrig har jag väl varit så missnöjd med att inte ha fått en viss visning. Christian knep åt sig Riddarholmskyrkan och jag fick några andra inne på slottet. Det gjorde mig ingenting, det var trevliga grupper. Sedan får jag den här bilden från Christian:


Man har upptäckt tre orörda medeltida gravar utanför Riddarholmskyrkan, troligtvis munkar. OCH JAG HANN INTE SE DEM!!! Innan jag var klar med mina visningar hade alla benen redan förts bort. Det där var nog min enda chans i livet att få se en franciskanermunks grav in situ. Särskilt på Riddarholmen. Gissa om jag grämer mig nu!

3 kommentarer:

Maria sa...

ahhh! Typiskt CB att sno åt sig Rky :) Gud vad spännande!!! Hoppas def. på mer info om detta,,,

Sandra W sa...

Och ser man på! Du (eller Christian) har dessutomn lyckats fånga min bror arkeologen på bild :). Obs! (Det är han i stående position.)

Knallhatten sa...

Då tycker jag att du talar om för honom att han ska packa ner skeletten i den där konsumpåsen igen och ta med sig den till slottet så jag får se dem!