onsdag 29 september 2010

Dagens bildgåta

Varför slutar det alltid med bråk när pojkar leker?

1306


Tre bröder bråkar om en krona, Magnus Ladulås äldste son, kung Birger Magnusson fängslas av småbröderna Erik och Valdemar som själva vill ha makten. Detta har gått till historien som Håtunaleken.

Jag vet att eget beröm luktar illa, men jag är faktiskt riktigt stolt över dagens bildgåta. Jag tycker att jag fick till den. Både bildval, bildhantering och ledtråd var riktigt passande. Det var nästan så jag klappade mig själv på axeln när jag hade lagt upp den!

2 kommentarer:

Primula sa...

Det är som vanligt med Erik och Walemar. Dom puckalr titt som tätt på sin bror, där ute på gården, hu tuna mig

Fru Ann sa...

Påminner om min mormors tavla GRINDSLANTEN men några av barnen är försvunna... Är detta en kidnappningshistoria...