söndag 31 juli 2011

Stora flyttardagen

Så har då Petter, Camilla (och Freja!) flyttat till större, och som den otroligt vänlige själ jag är så hjälpte jag självklart till. Nåja, kanske inte helt själv - vi var ett gäng som bar och släpade i några timmar, från Kungsholmen ut i gröngräset i Traneberg. Av det lilla jag hann se av området så verkar det vara ett trevligt ställe de har flyttat till. Lite för långt utanför stan för min del (som jag sa när någon häromdagen trodde att jag höll på att flytta: hellre säljer jag min själ än lämnar den här lägenheten!), men det blir nog bra för Freja att växa upp där. Dessutom tar det mig bara åtta minuter från dörr till dörr om jag tar Ben.

Efter kånkandet med möbler bjöds det på sedvanlig flyttgröt (läs: thaimat) och medan vi andra åt roade sig Petter och Freja på gräsmattan. Det är alltid bra att veta vad man har de små liven!

Inga kommentarer: