torsdag 21 juli 2011

Människor mot rymdisar - yttarligare en version

Okej, så John Carter of Mars har en hel del att bevisa om jag ska bry mig om att se den när den kommer om ett år. Redan i augusti i år kommer en annan variant på temat cowboy som slåss mot rymdvarelser, med den passande titeln Cowboys & Aliens. Jon Favreau, regissören bakom Iron Man, har skapat filmen och i huvudrollerna ser vi inga mindre än Daniel Craig och Harrison Ford.

Det börjar klassiskt - Daniel Craig är Mannen utan namn som kommer till en liten stad i Västern och måste kämpa mot skurkaktiga kobojsare. Skillnaden mot de flesta (okej, alla!) Clint Eastwood-filmer är att Craig inte har en aning om vem han är eller varför han är där. Dessutom har han ett mystiskt, lysande armband på sig. Snart visar det sig att armbandet har han fått av rymdvarelser som tidigare kidnappat honom och nu är på jakt efter fler människor.

Första gången jag hörde talas om den här filmen kände jag att det här är något jag vill se. Varje trailer som har släppts har dessutom ökat på mitt intresse. Det här verkar vara en riktigt schysst western/science fiction-hybrid. Jag längtar redan!

Inga kommentarer: