fredag 1 juli 2011

Äntligen Haga

Det har varit lite intensivt sedan jag kom hem från Ugglarp. Nygammal dator som jag har försökt installera, samtidigt som jag har pluggat Hagafakta inför debuten på Hagapaviljongen igår. Första visningen var väl bästa inledningen någonsin - bara en dansk dam, som dessutom hade lite koll på Gustav III, och vi gick runt och samtalade väldigt ledigt om paviljongen och gustaviansk stil. Kunde inte ha börjat bättre! Lite jobbigare blev då andra visningen, när jag hade en större grupp och helt plötsligt måste ha ett ordentligt upplägg. Första visningen är aldrig rolig, när man inte riktigt vet vad som funkar av det man har tänkt sig. Det gick, men vissa övergångar och så gnisslade lite kände jag. Eftermiddagen avslutades med en revansch, en mindre grupp och de mindre lyckade övergångarna rättade jag till och det blev en trevlig visning. Även om det kändes mindre roligt att klämma ur sig en rejäl praktgroda. Van som jag är att prata om Karl Johans val till tronföljare och hur det gick med tidigare kronprinsen Karl August där nere på Kvidinge hed lyckas jag klämma ur mig "under en truppövning i Finland ramlade Gustav III av hästen och dog! Ursäkta, bröt armen."


Det bästa med att börja visa ute på Haga är att jag har med mig de två experterna - Ulrica och Maria. Underbart stöd! Och mellan visningarna har vi möjlighet att sitta i solen och bara njuta - de tre gracerna på Haga, typ!

Inga kommentarer: