fredag 29 juli 2011

Heldag på Ulriksdal

Häromsistens lovade jag Ola att jag skulle visa honom Ulriksdal någon dag när jag har ledigt, och vad kan väl passa bättre än en semesterdag när vi båda är lediga? Vi sammanstrålade utanför slottet, Johan hade smitit från jobbet för att få vara med också, och jag visade det mesta som finns att se. Två timmar tog vi på oss att gå runt i salarna. Efter det satte vi oss på slottscaféet och åt minch (middag/lunch) och när slottet stängt för dagen kom även Maggan och Hagbergskan och anslöt. Vi firade att Hagbergskan nu är lägenhetsinnehavare och semesterfirare i ett. Kolakakan var så god att vi kände att den måste förevigas, och det är precis vad Ola pysslar med på bilden här ovan. I över sex timmar var vi där ute. Ganska väl spenderad semesterdag, om jag får säga det själv!

Inga kommentarer: