tisdag 28 maj 2013

Årets första bokinköp

Det har varit ett ganska kärvt ekonomsikt år hittills för min del, jag har inte haft råd med någonting alls faktiskt, knappt ens mat. Jag är lite stolt över att jag lyckades ta mig igenom den här månaden med en matbudget på tusen kronor, och då lyckades jag ändå äta bra mat!



I fredags fick jag första sommarsäsongslönen, och då kände jag att jag måste få unna mig någonting av det jag har försakat. Därför gick jag iväg till Drottninggatans bok och bild (billigaste boklådan i stan!) för att köpa de två böcker som står överst på listan - Per Olov Enquists Liknelseboken och Mats Strandbergs och Sara Bergmark Elfgrens Eld, andra delen i Engelsforstrilogin. Än bättre blev det när jag ställde mig i kön för att betala och mannen framför mig stod med hela Signums konsthistorieserie i famnen. De böckerna kostar multum! Eftersom jag var på Bok och bild och han skulle köpa lade jag ihop två och två och kom fram till - extrapris! Jag lämnade min plats i kön och tog en titt runt. Seppåfan! Istället för de upp till 900 kronor per del som serien brukar kosta fanns de nu till priset 99 kronor styck! Gustavianska tiden och Karl Johan-tiden, tack så väldigt mycket! Idag gick jag dessutom tillbaks och köpte Renässansen och Barocken. Tyvärr var Frihetstiden slut. Hade jag bara fått den hade jag fått de viktigaste böckerna. Men man ska inte klaga! Nu har jag legat här ett par dagar och bara frossat i empiremöbler och Hauptbyråer. Mums!

Inga kommentarer: