söndag 2 juni 2013

Mitt Ulriksdal

Igår öppnade uteslotten för säsongen och lagom till säsongspremiären kom äntligen min  guidebok! Jag har skrivit ett par gånger om vår satsning på Ulriksdals slott, och i det ingår i att vi gärna ser att barnfamiljer kommer till slottet och parken. Därför ombads jag att göra texter till en pyssel-/guidebok som ska säljas ute på Ulriksdal och inne på Stockholms slott.

I vintras pulsade jag runt i snön ute på Ulriksdal och funderade och fotade och skrev. Resultatet låg färdigt i fredags. Man kan välja mellan fyra olika framsidor - gul, blå, grön eller lila - men insidan är densamma i alla böcker. Jag är riktigt stolt över resultatet, och hoppas att den kommer att sälja riktigt bra - och att barnen dessutom kommer ut till Ulriksdal och tittar på Kron-Kalles slott och park.

Inga kommentarer: