måndag 10 juni 2013

Prinsessbröllopet

Sådär, nu har jag vaknat till efter lördagens festande! Det blev en ganska lång natt för min del, och jag är glad att jag tog semester på söndagen.

För min del var hela bröllopet inklusive förberedelser väldigt lugnt - eftersom festen skulle vara ute på Drottningholm var det inte mycket för oss på Visningen att göra. Vi jobbade på med våra vanliga arbetsuppgifter. Det enda vi märkte av var hur del efter del stängde för allmänheten allt eftersom Dagen närmade sig.


Vigseln såg jag inget av när det begav sig (jag har självklart kollat in det hela i efterhand). När vigseln började klev alla vi som skulle jobba på bussar som tog oss ut till Drottningholm.

Det måste jag säga, alla förberedelserna var riktigt snyggt utförda, och tältet var något enastående! Jag fullkomligt gapade när jag kom in, det var inte precis vad jag tänkte på när jag hörde att det skulle vara i ett tält. Övriga festen var lika väl organiserad, jag tror inte att någon hade något att klaga på. Och ja, jag blev lika överraskad av makrontårtan - fullkomligt genial!

Sedan var det jobb resten av natten, inga större överraskningar för min del - jag hade mina sedvanliga uppgifter - och framemot sex klev jag på bussen tillbaks in till stan. En långsam promenad hem och sedan sov jag tills jag väcktes av åskvädret, och det glada nyheten att Petter och Camilla fått sitt andra barn. Hurra!


Inga kommentarer: