söndag 2 juni 2013

Bästa sommartecknet

Inte förrän jag har fått vara ute på Rosendal har sommaren startat ordentligt. I år slog jag till dubbelt - i onsdags gjorde jag årets första visning på Hagapaviljongen och igår gjorde jag detsamma på Rosendal. Samma sällskap - det holländska slottssällskapet som varit på besök på en hel massa slott i Mälardalsområdet under veckan. Tre gånger fick jag ta hand om dem - förutom uteslotten även inne på Stockholms slott. Meningen var att jag även skulle ha visat dem Ulriksdal, men den fick tyvärr ställas in.

När jag tog Ben ut till Haga kände jag mig helt lyrisk över att få komma ut i grönskan, och inte blev det bättre när jag igår tog mig ut till Rosendal. Egentligen skulle jag försöka ta mig in till stan innan jag blev helt inlåst av Stockholm maraton, men jag kunde bara inte ge mig av. Så givetvis fick jag tråckla mig fram genom avspärrningarna när jag äntligen kom mig för att åka in. Men jag får komma tillbaks till Rosendal inom snar framtid. Jag tröstar mig med det.

Inga kommentarer: