tisdag 28 maj 2013

Tack för den utgiften!

Varje tisdag är det städnatt på min gata, och jag är väldigt noga med att flytta på Ben då, både för att undvika parkeringsböter självklart, men också för att jag tycker att det är självklart att underlätta för städbilarna att komma fram. Det är liksom inget att snacka om.

Det där är inga problem för mig att komma ihåg, för tisdagar är första dagen på arbetsveckan för min del, så när jag kommer hem ställer jag mig på mc-parkeringen på Kungsholmsgatan istället. Så även igår - jag kom hem och parkerade på Kungsholmsgatan och tänkte inte mer på det.

I dag när jag promenerade ner för trappan och ut för att hämta Ben så slog det mig helt plötsligt att jag har sommarschema nu, det vill säga jag jobbar på måndagar också. Det är tisdag I DAG! Det var måndag igår och på måndagar är det städnatt på - Kungsholmsgatan!

Mycket riktigt - en gul lapp satt fästad på Ben; 650 spänn i parkeringsböter! Ytterligare en utgift jag inte behöver just nu!

Så går det när man försöker sköta sig och lyda parkeringsreglerna!

Inga kommentarer: