tisdag 14 maj 2013

Hundbesök

När föräldrarna åkt på semester fick jag ta hand om hundarna, åtminstone två av dem - Melker fick följa med till Bryssel. Vi har haft det riktigt trevligt, Tim, Max och jag, trots att jag hade min jobbhelg och alltså inte kunde umgås så mycket med dem. Jag var ledig hela torsdagen och gick långpromenad på Norrmälarstrand med dem. Min empiriska forskning där gav för handen att hundtricket endast funkar om man är minst lika gullig som hundarna man har med sig.


Eftermiddagar och kvällar har vi däremot umgåtts rejält, först en långpromenad längs stranden och sedan hem och mysa i soffan eller i fåtöljen - det är inte många minuter som jag inte har haft åtminstone en hund i knäet. Samma sak nattetid, vi har varit tre i sängen. Något som jag visserligen inte brukar klaga på, men det var lite svårt att sova.



I söndags kom föräldrarna hem och hundarna fick åka tillbaks till sig. På återseende, får man väl säga.

Inga kommentarer: