torsdag 15 november 2012

Spök går igen

Ibland undrar jag om jag är synsk. Häromdagen hörde jag en intervju med Björn Skifs på Radio Stockholm. De pratade om hans karriär från första början till idag, och plötsligt tänkte jag bara "varför tar de inte upp Spök!?", Skifs gamla musikal från -82. Och sedan tänkte jag att det skulle vara kul att se en nyuppsättning av den. Jag såg aldrig den när den gick första gången, och har egentligen inget förhållande till den. Spök! är inte precis en musikal som jag går och tänker på särskilt ofta. Det enda jag kan säga är att det var i den som Fångad i en dröm fanns med.

Lite lustigt då att bara ett par dagar efter att Spök! ramlat in i huvudet på mig så kommer beskedet - Spök! sätts upp på Cirkus under 2013. Nu med Måns Zelmerlöw som popstjärnan Dante som ärver slottet Bränningehus, komplett med husspökena Giljotina och Salmonella (Sussie Eriksson och Lena Philipsson).  Där finns även den uråldrige betjänten Bernhard (Loa Falkman). I originaluppsättningen gjordes rollerna av Skifs, Kerstin Bagge, Monica Dominique och Martin Ljung.

Jag är tyst optimistisk inför det här.

Inga kommentarer: