söndag 11 november 2012

Födelsedagen avklarad

Så har jag fyllt år ännu en gång, och sedvanligt firades det med fest. Stora skillnaden var väl att jag firade även på den riktiga födelsedagen, i år med att gå och se Törnrosa med mamma. Och i lördags tog jag emot hemma. Liten skillnad där också, istället för sedvanligt soppkök blev det faktiskt en sittnermiddag!


Jag var osedvanligt impopulär i år, inte ens tjugo personer hade tackat ja när anmälningstiden gått ut och tjugo personer kan jag lätt klämma in runt ett långbord. Så jag ändrade lite i inbjudan och tillagade en älggryta istället. Nu kom det några anmälningar till, så vi blev över tjugo personer trots allt. Fast jag klämde ner dem runt bordet ändå. Och några satt i soffan, men jag tror inte att de kände sig utanför i alla fall.

Massor med presenter också, både ätbart, läsbart och bara njutningsbart - precis som det ska vara på en födelsedagsfest!

Nu börjar stora planeringen inför årets julfest!

Inga kommentarer: