måndag 19 december 2011

Stora julfesten

 
 
Med bordet dignande av mat och våningen full med glada gäster av alla de slag var det dags för det piperska julslaget. Jag måste nog säga att det var den bästa nånsin! Maten var på topp, stämningen likaså. Det enda som hade kunnat göra det bättre hade väl varit om vi hade haft riktig vinter utanför fönstren också. Ja, och om inte ett av snapsglasen hade gått sönder. Tyvärr var det ett av de sällsynta julglasen, så det lär väl dröja innan jag får tag i ett nytt. Kanske får lämna in det till en glasreparatör. Om det inte kostar för mycket...

Det har varit en hel del arbete med att få ihop festen i år, jag har jobbat såna dåliga festplanerartider. Mycket av mitt jobb har försiggått sena kvällar (sena för att vara jag, alltså!) och det har inte blivit så mycket sömn. Som man brukar säga, det var roligt när de kom och roligare när de gick. Jag sov i elva timmar inatt, nånting säger mig att jag behövde det. Lägenheten är ännu inte iordningställd, men det tar jag i morgon eller så. Idag behövde jag bara få slappa hela långa dagen!

Inga kommentarer: