lördag 17 december 2011

Mer julmat

En av två sillsorter avklarad. Citrus- och kryddsill blev det i år. Jag ska göra senapssill också, men när jag handlade på väg hem från jympan var jag tydligen så slut i huvudet att jag glömde flera av ingredienserna  - inklusive vaniljstången till brylépuddingen. Attans också! Nåja, jag hinner göra mer sill i morgon, och eventuellt pudding. Den får bli en extrabonus.


Dessutom gjorde jag rödbetssallad, enklast möjliga. Bara att blanda inlagda rödbetor (egeninlagda såklart!), majonnäs och rivet äpple. Enkelt och gott.

2 kommentarer:

Primula sa...

Jag fick inte smaka av varken citrussill eller rödbetssalld. Trist. Men det var säkert gott eftersom det tog slut!!

Knallhatten sa...

Det var synd det, för här sitter jag och äter både citrussill och rödbetssallad. Fast inte samtidigt.