torsdag 24 november 2011

Två anledningar att åka till London

Som om man skulle behöva en anledning att besöka Englands huvudstad! Men känner man att man ändå vill motivera har vi två djävulska damer här.

Joanna Lumley (Patsy i Helt hysteriskt) gör rollen som Eleonora av Akvitanien i William Goldmans The lion in winter, pjäsen som i min översättning helt enkelt heter Lejonets vinter. Jag gillar pjäsen, jag älskar Joanna Lumley. Kan det bli bättre? Ja, det skulle väl vara om jag fick möjlighet att göra min egen uppsättning av den. Rikard är MIN roll!

En annan favorit, fast då i musikalgenren är Sweeney Todd. Den har spelats i Chichester och uppsättning ska nu föras över till London. Den demoniske barberaren spelas av Michael Ball, men det som får mig i gungning är att Mrs Lovett spelas av ingen mindre än Imelda Staunton, den rosaste och vidrigaste av alla häxor i Harry Potter.



När åker vi?

Inga kommentarer: