onsdag 2 november 2011

Lugn födelsedag

Om det ändå vore så att jag hade firat så mycket igår att det fanns en anledning till varför jag är så slut idag. Men så är inte fallet. Födelsedagen var synnerligen städad.

Bjöd på toscakaka till morgonmötet i pentryt - det var länge sen jag gjorde en toscakaka insåg jag och slängde ihop en - sedan tillbringades dagen i Gustav III:s nationella dräkt tillsammans med höstlovslediga barn. Mamma kom förbi med ett par bullkransar så jag kunde dessutom bjuda på eftermiddagsfika efter jobbet. Mycket uppskattat.

Kvällen var lika lugn den, spaghetti och köttfärssås och tevetittande. Top Model stod på programmet. På väg hem passade jag dessutom på att köpa ett par dvd-filmer - Pasolini-boxen och teveversionen av The trip. The trip har jag inte ens sett långfilmsversionen av så det är rena grisen i säcken. Jag återkommer med utlåtande när jag väl sett den.

Kvällen avslutades med att jag gick till sängs och läste ett par kapitel i Bronsåldersmordet. Visst lever jag ett glamoröst liv!

Inga kommentarer: