lördag 24 september 2011

Skräck- och skönhetsupplevelse

På väg hem från Nordiska gick jag in på Zara för att kolla på ett paraply jag hade sett på nätet. Det kanske jag inte borde ha gjort. Det var hemskt! Knökfullt med människor som trängdes på ett ganska otrevligt sätt - det kan jag väl i ärlighetens namn inte bli för upprörd över när det var en vacker lördagseftermiddag. Självklart är folk ute och shoppar då. Lägg till det musik på alldeles för hög volym. Om jag inte hade haft ett specifikt ärende där hade jag vänt i dörren.

Nu gjorde jag inte det, utan trängde mig in. Jag stannade inte särskilt länge, högst fem minuter, och paraplyet var nog inte riktigt vad jag ville ha. Däremot hittade jag en rock som var riktigt snygg. Jag behöver en ny höst-/vinterrock och jag är så trött på alla svarta kläder man ska ha vintertid. Vi behöver färg för att lysa upp den mörka årstiden, och här var de! Nu ska jag bara bestämma mig för om jag vill ha den röda eller rostbruna. Det lutar nog åt den senare, men rött är också snyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Båda är riktigt fina, tycker jag. Själv har jag en svart höstkappa som ska börja användas så snart det blir lite kallare, skumt egentligen att man vill ha mörkare färger så fort det blir höst.