söndag 18 september 2011

Längtan till enklare dagar

Nu börjar det kännas att det är slutet på sommarsäsongen, och då menar jag inte för att besöksantalet har börjat gå ner utan helt enkelt för att jag, och många av mina kollegor med mig, är slitna. Somrarna är roliga men intensiva och nu börjar det ta ut sin rätt. Jag orkar ingenting och jag hinner ingenting. Mitt senaste blogginlägg var i torsdags. Efter det har det varken funnits tid eller ork till dylika aktiviteter. Jag kommer hem på kvällarna och stupar i soffan utan att klara av att göra nånting vettigt. Jag har fått boka om mina teaterbiljetter flera gånger för att jag inte har hunnit gå och hämta ut dem innan de avbokas.

Fast nu är det bara en vecka kvar innan vintersäsongen startar. Då kommer visserligen en annan stress - hur ska jag tjäna tillräckligt med pengar? Det är dock ett problem jag tänker vänta med till dess. Nu ska jag bara gå och sova.

Inga kommentarer: