lördag 10 september 2011

Kammarvaktmästare slagen blodig!

Representationsmiddag, och som vanligt urtrevligt, även för oss bakom kulisserna. Inga skandaler inträffade (och även om det hade gjort det så hade jag såklart inte berättat det i alla fall!). Kvällen flöt på i sakta mak. Mot slutet av kvällen lyckades jag med stor kraft så ner en cognacskupa i stengolvet, men ibland är Gud med en. Den landade stående och inte så mycket som en skärva lossnade.



Fast det där fick jag igen mot slutet av kvällen istället. Efter att alla gäster gått och jag gick min släckningsrunda och klev över ett av repen för att trycka på en av lampknapparna fastnade jag med foten i repet och föll huvudstupa rakt fram. Jag slängde upp händerna för att ta emot mig och lyckades slå högerhanden rakt i en hörnpanel. Oroa er inte, inga skador kom på panelen! Däremot slog jag upp handen så att blodet rann. Jämrans, så ont det gjorde. Omplåstring och sedan kunde jag knappt röra på handen. Vaknade stup i kvarten under natten av att jag hade rört på handen på något sätt.


Det är ju som man brukar säga - inget kalas utan kras. Synd bara att det var min hand som krasade.

Inga kommentarer: