lördag 26 juni 2010

Dagens bildgåta

Boom, det sa boom!

1959

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men ingolunda var det väl Joe Palooka som knockade Floyd Patterson?

Fru Ann sa...

Denna NATTEN är ett stort minne för mig! Jag är nämligen en som var med... Mormor och morfar och jag bodde i Björkliden/Lappland och att få vakna mitt i natten och gå ner i pensionatets vardagsrum och via en liten transistorradio HÖRA det ödesdigra slaget... När vi kom tillbaka sade mormor förstås att det kunde jag väl tro att Ann inte skulle orka sitta där och lyssna på boxningsmatchen... Jo sade morfar det orkade hon... för matchen är över... VI HAR NU EN SVENSK VÄRLDSMÄSTARE I TUNGVIKTSBOXNING, INGEMAR JOHANSSON!

Knallhatten sa...

Joe Palooka, även känd som Knockout-Charlie, även känd som Ingemar Johansson bankar omkull Floyd Patterson och blir världsmästare i boxning. En historisk bragd!