onsdag 9 juni 2010

Älskade slott

Vilken fantastisk dokumentär det var som gick på svt ikväll, Det kungliga slottet. En historisk, såväl som kultur-, konst- och arkitekturhistorisk exposé av slottet. Många intressanta intervjuer och rent sagolika bilder från slottets salar, filmade av Benjamin Jonsson, Michael Kinmanson, Carl Magnus Lindström och underbart steadicamarbete genom hela våningar av Johan Sandklef. Jag blev särskilt förtjust i den långa åkningen som började i östra trapphusets bottenvåning, gick hela vägen upp till festvåningen och genom hela våningen ända till konseljsalen. Hade jag inte redan älskat slottet så mycket skulle jag ha blivit kär!

Något jag fnissade lite åt var att det såg ut som att Anja helt på egen hand städade i absolut hela slottet. Så fort det var en städare i bild så var det hon.

3 kommentarer:

Primula sa...

Verkligen ett bra program. Snyggt och informativt. Jag såg hela programmet och tyckte det var för kort ändå.

Anonym sa...

Jag hoppas du även var nöjd med flagghissningen, som utfördes av ingen mindre än jag själv och en av mina kamrater.

Knallhatten sa...

Flagghissningen utfördes utmärkt väl. Ni gjorde ett gott jobb! En bra inledning på programmet!