söndag 12 januari 2014

Sweeney, jag kommer!!

Nej, jag tänker inte betala för att se Jöback i Sweeney Todd, det har jag sagt förr. Intressekonflikten är total - Sweeney Todd är en av mina absoluta favoritmusikaler, men Jöback är mer än vad jag klarar av. Så till den milda grad att jag har tänkt avstå från att se Stadsteaterns uppsättning.

Alldeles nyss var jag in på Stadsteaterns hemsida för att kolla vad som går idag och då tittade jag in på Sweeneys bokningssida bara för att se hur det ser ut och så plötsligt ser jag ett par föreställningar där det bara är halvfullt, och så texten bredvid "Niklas Andersson som Sweeney T"!! Mitt hjärta fullkomligt stannade. Andersson är en helt fantastisk musikalartist som har fått alldeles för lite uppmärksamhet här i Sverige. Visst har jag han gjort stora roller, men har ändå inte riktigt blivit något stort namn. Däremot har han gjort flera stora roller i England, så han är etablerad och kunnig. Och än viktigare - han har inte Jöbacks alla later! Jag bokade biljetter ögonblickligen!

Vilken win/win! Jag får se Sweeney Todd, jag slipper se Jöback och jag får äntligen se Andersson igen. Tror inte att jag har sett honom på scen sedan han gjorde Miss Saigon på Göta Lejon.

Här ser ni Andersson i Gethsemane ur Jesus Christ Superstar.

Inga kommentarer: