tisdag 4 oktober 2011

I en sal på lasarettet

Hu, så borta jag har varit de senaste dagarna. Lördagen som började så bra, med visningen på Rosendal. Sedan gick det raskt utför. Jag hade de engelska våningsvisningarna inne på slottet på eftermiddagen och vid den andra började jag känna mig mindre i form. Tung i huvudet och energin minskade drastiskt. När jag kom hem somnade jag i soffan och sov i ett par timmar - något som inte brukar ske. På kvällen började det riva i halsen och sedan kunde jag bara konstatera att jag blivit dunderförkyld. Sedan dess har jag legat till sängs eller till soffs.

Jag vet inte vilket som är värst - att ha det som jag vanligtvis brukar ha det när jag blir förkyld, och går runt och bara är småförkyld i ett par veckor, eller som nu när jag är helt utslagen men förhoppningsvis tillfrisknar om ett par dagar. Om man ska hitta något positivt i det hela så är det att det här är första gången i år som jag faktiskt är sjuk. Senast jag var utslagen var när jag låg och kräktes av magsjuka på nyårsafton.

Det jävliga är att jag har missat den här veckans repetitioner av Jesus Christ Superstar och nu börjar det dra ihop sig, så alla repetitioner är viktiga. Jag hoppas verkligen att jag är frisk till fredagens storrep. Det ska bli riktigt roligt att se hur det hänger ihop.

Inga kommentarer: