tisdag 25 oktober 2011

Bästa födelsedagspresenten

Nu när min födelsedag bara är en vecka bort är det säkert många som undrar vilken min bästa födelsedagspresent är. Eller hur...?

Nå, för att stilla er nyfikenhet ska jag berätta det. Vår tradition vid den tiden var att den som fyllde år fick bestämma vad vi skulle göra. Det brukade bli samma sak varje år - ett besök på Stor & Liten, biobesök (utom det året då jag fick biljetter till Fröken Fleggmans mustasch) och restaurangdito.

Fråga mig inte vilken film vi såg, för det minns jag inte - chansen är dock stor att det var Grease som hade haft Sverigepremiär några veckor tidigare - inte heller vilken restaurang vi gick på. Men besöket på Stor & Liten utmynnade i bästa presenten nånsin - en tesked med Snobben på. Än idag är det den skeden jag använder när jag ska dricka te. Om jag har ställt in den i diskmaskinen utan att ha hunnit diska tar jag ut den och diskar den för hand, för en testund utan Snobbenskeden är otänkbar. När brorsönerna var små och hälsade på brukade de vilja ha skeden, och då kände jag mig tvungen att låna ut den. Dock satt jag som en hök och bevakade skeden så att de inte skulle förstöra den eller nåt sånt.

Inga kommentarer: