fredag 11 september 2009

Sockerreklam

Ibland undrar jag hur hjärnan fungerar. Jag satt i kassan och pratade med Ida när jag helt plötsligt kom att tänka på en reklamfilm för socker. Den filmen gick på bio -85, och sen dess har jag inte tänkt på den. Men nu poppade den upp, och jag kunde citera hela filmen (nåja, den är bara en halvminut lång, så det var ju inte så avancerat).

Jag försökte beskriva den för Ida, men hon kunde inte komma ihåg den. När jag tänkte på den så kändes det som att det kunde vara en Roy Andersson-reklam. Till slut var jag tvungen att leta på nätet efter den, och på YouTube kan man ju hitta det mesta. Mycket riktigt var det Roy Andersson som gjort den. Är det nån mer som minns den? Jag tycker att den är jätterolig!


3 kommentarer:

Anna sa...

Nä den hade jag helt glömt. Fast mindes de amerikanska tanterna nu när jag fick se den. :)

Knallhatten sa...

Jag hade också helt glömt den. Det var därför jag blev så förvånad när den bara ramlade upp i huvudet idag. Älskar de amerikanska tanterna!

Håkan Steenberg sa...

Jag kommer ihåg den, och älskar också de amerikanska tanterna!