lördag 11 juni 2011

Mitt möte med Jesus

Klockan 0830 i morse ringde Petter och väckte mig med frågan om jag skulle komma på mötet. Eeeeh... Morgontrött som jag var förstod jag inte vad han pratade om. Det blev inte tydligare när han berättade att det var produktionsmötet för Jesus Christ Superstar. Det visade sig att det var ett mail som inte nått mig. Bara att slänga i sig frukost och gå iväg. Som tur var så möttes vi i Kungsholms församlingslokal runt hörnet från mig.

Det här var första mötet för alla inblandade i den här produktionen, och bortsett från Maria Magdalena och Herodes var de flesta solister med. Kul att få se vilka man ska spela mot. Efter informationen (där jag hastigt och lustigt hamnade i regigruppen - kul men oväntat) gick vi upp till kyrkan och sjöng igenom musikalen och kände på akustiken. Tyvärr var jag tvungen att gå efter mina första två sånger, Rosendal kallade. Nu har jag hela sommaren att tillbringa med att lära mig att inte sjunga Kajafas repliker på engelska utan på svenska (och att han tydligen heter Kajafas i nyöversättningen av Bibeln, inte Kajfas). Det ska väl gå, det också.

Inga kommentarer: