tisdag 14 juni 2011

Centralbadet - bu och bä

Det positiva är att Centralbadet äntligen har öppnat igen - lagom till utomhusbadsäsongen. Det negativa är att priserna nästan har fördubblats! Jag vill minnas (och det är ju över ett år sen jag var där senast) att entrépriset innan ombyggnaden var runt 120 spänn. Nu ligger priserna på 220 kronor, och 320 på helger! Slut på spontanbesök när man känner för det, alltså.

Det som gjorde Centralbadet så bra var att det var ett väldigt snyggt och prisvärt bad som höll hög standard utan att försöka konkurrera med Sturebadet. Vi som ville bada i trevlig miljö utan att betala skjortan för det visste vart vi kunde gå. Men nu verkar det som att man vill ta upp kampen mot Sturebadet. Väldigt mycket marmor och vattenfall på de nya interiörbilderna. Väldigt synd, om jag får säga det själv. Fast jag ska inte vara för negativ förrän jag har varit där och provat det. Innan september har de ju rabatt på inträdet, 180 spänn - hurra...

Inga kommentarer: