fredag 29 april 2011

Samtidigt i Stockholm...

Medan det kungliga bröllopet pågick i London hade vi lite egen pompa på borggården. Där repeterades det för kungens födelsedag i morgon. Först kom en hemvärnskår marscherande och spelade en stund. Strax därefter kom det riktigt roliga - den beridna kåren. Hoppas bara vädret håller i sig i morgon, så att det kan bli kul firande. Jag får alltid ilningar utmed ryggraden när jag hör Marcia Carolus Rex, men det kanske bara är jag...


För egen del hade jag den engelska visningen i våningarna på eftermiddagen. Den gick riktigt bra. Jag hade gruppen helt i min hand - ända tills jag pratade om kronprinsessbröllopet förra året och dagens bröllop mellan prins Edward och Kate Middleton. Då hostade de brittiska besökarna menande och teaterviskade "William". Ridå! Fast jag tror inte att de var helt missnöjda med visningen i alla fall (och visst vet jag ju att han heter William egentligen, jag vet inte var det där Edward kom ifrån).

Inga kommentarer: