fredag 15 november 2013

Rättning i ledet - här kommer barnpedagogen!

Äntligen kan jag berätta det jag har vetat ett litet tag - jag är från och med nu officiellt slottets nya barnpedagog på heltid. Mina uppgifter kommer att vara bland annat att se över vår barnverksamhet och se hur man kan utveckla den. Ett krav från min sida - och cheferna ansåg det också - är att jag inte ska sluta ha ordinarie visningar. Det kommer självklart att bli mindre, men att ge upp den biten är helt otänkbart för min del.

Fatta - heltid! Och med heltidslön! Det har jag inte haft på tjugo år. Det, tillsammans med de timmar jag har som tillsynsman för Riddarholmskyrkan gör att jag borde kunna komma upp i en lön som jag inte bara kan överleva på, men faktiskt göra någonting för. Mina främsta planer är att få börja åka utomlands igen, något som inte har skett på över tio år - om man bortser från min dagsutflykt till Köpenhamn.

Det här ska bli så roligt!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Fantastiskt Jonas, grattis!!

Håkan Steenberg sa...

Kanonbra - stort GRATTIS!