lördag 28 november 2009

På jakt igen



Jag har tidigare skrivit om hur ledsamt det kändes när jag vann mitt sista snapsglas på auktion. I och med det gick jag från samlare till ägare, och det kändes inte riktigt lika roligt. Det var jakten som gjorde det hela spännande.

Nu har jag börjat jaga igen. Senast som jag diskade glasen så lyckades jag ha sönder ett av dem. Katastrof, katastrof. De är inte billiga, eftersom de inte görs längre. Som tur var så var det ett av de vanligare glasen, som går att hitta på Tradera ganska ofta. Men det betyder också att jakten har startat igen! Ha, jag vädrar blod!

Samtidigt som jag började leta Clown-glas så hittade jag också sista fallerande delen till mammas tomteservis från Bing & Gröndal. På order av mamma lade jag bud på den, och vann den auktionen. Nu väntar vi bara på paketet.

2 kommentarer:

Ia sa...

Men du kan ju bestämma dig för typ 2 av varje av clownerna?! (Inte för att jag vet hur många du har, men det lät som ett av varje). Då kan du jaga ett tag till (och ha fler snapsgäster).

Knallhatten sa...

Jag har två av varje av clownerna! Utom den blåblommiga, som jag har tre av, och den randiga, eftersom en gick sönder.