söndag 15 november 2009

Krisen överstånden

Lördagen var inte en rolig dag för min del. Jag var helt utslagen av min förkylning. Totalt sov jag runt 16 timmar igår och de timmar jag var vaken rörde jag mig i ultrarapid. Jag hade ingen ork eller kraft till nånting. Låg i soffan och halvsov mig igenom en massa teveprogram. Först Nord och syd, sedan avslutade jag femte säsongen av Scrubs.

När jag väl lyckats ta mig från soffan till sängen somnade jag som en stock och vaknade igen vid halv tio i morse. Då kände jag mig mycket bättre. Jag hostar fortfarande, men nu har jag så mycket kraft att jag orkar ta det medvetna beslutet att ligga i soffan och titta på teve, bara för att jag gillar det.

Det är så det brukar vara när jag blir sjuk. Jag blir inte sjuk så ofta, men när jag väl blir det så sitter det i länge. Blir jag dessutom riktigt sjuk, så brukar det gå över på nån dag, för att sedan bara vara irriterande småsjuka under ett par veckor.

Nu blir det Kathy Griffin på TV4+ och julmust! För det är jag värd!

Inga kommentarer: