tisdag 3 november 2009

Mammas media-minut


I somras, när jag var i Ugglarp, kom det en fotograf för att fota mamma. Hon hade blivit intervjuad för en artikel om sin knäoperation, och så behövdes det bilder för att illustrera artikeln.

Sedan har tiden gått. I början tittade jag ganska ofta i Expressen för att se om artikeln kommit in än, men efter hand så har det blivit mindre och mindre. På sistone har jag inte ens tänkt på artikeln.

Idag fick jag ett sms där mamma frågade om jag läste Expressen igår. Det hade jag inte och undrade vad hon tänkte på. "Sök", var det enda svar jag fick. Lättare sagt än gjort, när man inte har den fysiska tidningen utan hela Expressens databas framför sig. Till slut klämde hon i alla fall ur sig att artikeln äntligen kommit med. Inte bara det, hon var med på löpsedeln också. Inte konstigt att jag missade det, ser jag att det handlar om sjukdomar på löpsedeln läser jag dem inte. Men för den som är intresserad att läsa artikeln finns den här.

Inga kommentarer: