måndag 15 november 2010

Misslyckad skojakt

I det regniga Stockholm begav jag mig ut för att införskaffa skor. Första anhalten var min skooutlet runt hörnet. Billiga skor i bra kvalitet. Hittade några jag ville ha, bland annat ett par ökenkängor. Tyvärr är det inte det jag behöver nu när vintern är i antågande. Det är vinterkängor jag vill ha. Det fanns inga idag, så skolös gav jag mig därifrån.

Nästa anhalt var Gå- och löpkliniken vid Hornstull för att köpa träningsskor. De jag har nu har jag haft i flera (för många) år. Framkommen till Hornstull, rejält kall och blöt, visar det sig att butiken har slagit igen, alternativt flyttat utan att uppdatera sin hemsida. Där står det fortfarande att butiken ligger på Långholmsgatan. Det gör den inte, kan jag meddela.

"Då har de haft sin chans", tänkte undertecknad och åkte tillbaks över Västerbron i riktning mot Löplabbet. Där får jag dessutom MedMera-poäng, perfekt! In på Löplabbet och en snabb titt på skoväggen ger mig inga ledtrådar vilka skor jag ska ha. Jag frågar expediten och får till svar att de inte har jympaskor (längre, för jag har minsann köpt jympaskor hos dem förr och på hemsidan finns de!). "Prova Stadium eller Intersport", var rådet jag fick. Men då var jag så blöt och stel att jag bara vände blicken mot hemmet och gick hem och värmde mig.

Inga kommentarer: