onsdag 10 november 2010

Lock upp - lock ner!

Häromveckan gick min toalettsits sönder. Redan när jag flyttade in så lade jag märke till sprickan på undersidan, men tänkte inte så mycket på det. Sakta, sakta genom åren så har sprickan blivit lite större och nu har den letat sig upp på ovansidan av sitsen och den nyps när man sitter ner. Läge att skaffa ny, således. Återigen; tack för att jag bor i hyresrätt! "Hej, fastighetsskötaren. Kom och laga!"

Idag kom rörmokaren för att titta på den och frågade om jag ville ha samma modell. Det ville jag. En stabil sits, ingen sån där i mjuk, tunn plast. När han fått informationen han ville ha tog han med sig sitsen för att åka och skaffa ny. Efter nån halvtimme var han tillbaks med den nya och han installerade den.

Jag måste verkligen säga, bless his little heart! Det är samme rörmokare som har varit här flera gånger, och han är verkligen vänlig och hjälpsam. Men jag blev faktiskt full i fniss när han efter installationen skulle demonstrera den nya ringen och visar att den både går att fälla upp och fälla ner och den har stötdämpare på undersidan och hur man gör när man fäller upp den. Det är inte första gången jag använder en toalett, liksom.

Inga kommentarer: