tisdag 6 oktober 2009

Ge upp, motstånd är lönlöst!

I onsdags började jag plötsligt känna mig hängig. Trött och ingen energi och jag började känna mig sjuk. Det var inte läge att gå och bli förkyld, den här helgen har varit helt uppbokad. I lördags var jag på teater, i söndags hade jag inspelning av nyårsgudstjänst och igår var det resa till Gripsholm.

Alltså bestämde jag mig för att kämpa emot. Jag proppade mig full med alvedon och gick och la mig tidigt. När jag vaknade dagen därpå mådde jag som en prins, nåja en prins med lite ont i halsen i alla fall. Teater, teveinspelning och avslutningsresa klarades av med glatt humör. Och igår kväll när jag kom hem och la mig i soffan och slappnade av så började näsan rinna, jag började hosta och jag kände mig allmänt risig. Förkylningen hade bara legat och väntat på att få ta över, så nu ligger jag här och kan inte mer än bara hosta.

Fast det är ganska fascinerande hur kroppen kan kämpa emot i flera dagar sådär, innan infektionen tar överhanden.

Inga kommentarer: