fredag 16 oktober 2009

En lång, kall dag

Gissa om jag var kall när jag åkte hem igår! Jag tillbringade hela dagen i Riddarholmskyrkan. Två visningar, en teveinspelning och så inventeringsarbete däremellan.

Ett sällskap kom med två olika grupper, fast med en timmes lunch mellan de två grupperna. Då var det ju ingen idé att lämna kyrkan, så fram med kameran och måttstocken och gör lite nytta. Båda grupperna var jättetrevliga och verkade tycka att visningarna var givande.

SVT och Cristopher O'Regan kom till kyrkan på eftermiddagen för att spela in ett par scener till Go'kväll och jag var med och låste upp grindar och pekade på kungar och så vidare.

Jag hade redan sprungit in i inspelningen på förmiddagen. När Anna Maria och jag skulle ner till kyrkan och vi kom gående i Västra trappan ser vi Ola stå och vinka till oss. Vi vinkar glatt tillbaks och fortsätter prata. Inte förrän vi kommer ner inser vi varför han vinkat. Där står kamerateam och försöker skapa lite stämning, och då underlättar det inte precis när ett par pratglada guider kommer klampande...

Väl i kyrkan och efter de bokade visningarna står kamerateamet utanför och väntar på att bli insläppta. Producenten tar en titt på mig och säger "men dig känner jag ju sedan du jobbade på SVT". Lite trevligt att jag inte har ändrat utseende så mycket sedan jag jobbade i receptionen i tevehuset för ett par år (tjugo! HOST!) sedan.

När jag väl kom hem frusen och trött ramlade jag ihop under en filt i soffan och sov större delen av kvällen. Så självklart fick jag svårt att somna igår kväll och det straffar sig nu. Jag är jättetrött, men ska strax iväg till kyrkan igen.

Inga kommentarer: